Magia copilariei

 

    În ideea de a obişnui copiii să trăiască în relaţie cu cei din jur, să–şi dezvolte stări afective pozitive, să manifeste prietenie, armonie, ne-am propus să lărgim sfera noastră de prietenie prin încheierea unui parteneriat educaţional între preşcolarii şi elevii dintre mai multe şcoli şi grădiniţe atât din mediul urban cât şi din mediul rural.

     Astfel prin intermediul proiectului ,,MAGIA COPILĂRILEI” copiii grădiniţei noastre au realizat corespondenţe între diferite elemente de limbaj plastic şi forme, obiecte din mediul înconjurător, au socializat şi au colaborat cu preşcolari şi elevi cu diferite vârste din diferite  şcoli.

     Proiectul a avut și concursuri la nivel local (Datini şi obiceiuri ), județean (Chipul mamei – lumină sfântă a copilăriei ) și național („Copilul din sufletul meu” din cadrul proiectului educaţional regional “Magia copilăriei”, inclus în CAER, poziţia 1071)

    Partenerii implicaţi în acest proiect sunt  Liceul Pedagogic „Alexandru Vlahuţă” iniţiatorii acestui proiect, Şcoala Gimnazială Nr. 8, , Şcoala  Gimnazială Nr. 10 "George Emil Palade", Şcoala  Gimnazială Nr. 7 "Grigore Ignat", Şcoala Gimnazială nr. 1 Iana, Şcoala Gimnazială "George C. Dragu", Şcoala Gimnazială “Manolache Costache Epureanu” Bârlad, Şcoala Gimnazială nr. 1 Ibăneşti, Şcoala gimnaziala nr. 1 Balasesti, com. Balasesti, judeţul Galati, Şcoala gimnaziala “Manolache Costache Epureanu” Epureni,  Şcoala gimnaziala nr. 1 Perieni,  Şcoala Gimnaziala “V. I. Popa” ,  Centrul Scolar pentru Educatie Inclusiva “Aurora”, Şcoala gimnaziala nr.1 Averesti,  Şcoala gimnaziala Breasta, com. Breasta, judeţul Dolj, Şcoala gimnaziala “Anghel Salygni”, mun. Focsani, judeţul Vrancea, Şcoala gimnaziala “George Tutoveanu,  Şcoala Gimanazilă nr. 1 Rădeni, Şcoala gimnaziala nr. 39 “Nicolae Tonitza loc. Constanţa, judeţul Constanţa, toate aceste şcoli implicate-cadrele didactice, elevi, preşcolari, părinţi- au colaborat şi au conlucrat pentru a duce la  împlinire scopurile propuse prin iniţierea proiectului

     Prin acest proiect s-a urmărit „să se dea frâu liber” imaginaţiei copiilor, să-i determine să-şi dezvolte creativitatea, materiale din mediul înconjurător şi clasice, să îmbine obiectivele din programele şcolare cu imaginaţia lor, toate obiectivele au fost îndeplinite, copiii fiind încântaţi să lucreze şi să realizeze lucrări care au fost expuse în unităţile şcolare şi pentru care au fost premiaţi

    Realizând întâlnirile dintre copiii  şi educatoarele  instituţiilor şcolare implicate am reusit  să formăm o punte de legătură între aceştia, preşcolarii fiind îndrumaţi să înţeleagă prietenia, normele de convieţuire socială, precum şi adaptarea comportamentului propriu la cerinţele grupului cu care au fost în contact.

Colaborarea dintre grădiniţe  a devinit  astfel, o condiţie a realizării dezideratelor idealului educativ.

    Am implicat în acest proiect educaţional comunităţile locale şi părinţii, valorificându-se şi îmbunatăţindu-se astfel relaţiile dintre şcoli, respectiv comunitate locală şi părinţi. Pe parcursul desfăşurării proiectului copiii şi-au dezoltat creativitatea prin îmbinarea diferitelor materiale şi tehnici de lucru, de asemenea i-am determinat pe copii să respecte şi să iubeasca mediul înconjurator, îmbogătindu-şi cunoştinţele despre acesta şi despre materialele pe care le folosesc pentru a realiza diferite lucrari şi să socializeze şi colaboreze cu alţi copii, indiferent de vârstă sau etnie.

    Proiectul a fost promovat prin diferite modalitaţi, atât in cadrul comunitaţii, cât şi pe plan judeţean şi naţional –în cadrul Consiliului Profesoral, a Comisiilor metodice din şcolile implicate în proiect şi la Cercurile Pedagogice, pe site-ul www.didactic.ro, www.educatoarea.ro în revista şcolii Cu toţii suntem la fel, dar şi cu ajutorul mass-mediei locale, atât audio-vizuale( EST1TV, MediaTV etc) cât şi scrise (ziarele locale Obiectiv, Monitorul),  în broşura proiectului şi s-au realizat expoziţii şi panouri în care vor fi afişate lucrarile copiilor.